Fodboldweekend

09. marts 2018

Lidt inden man møder op til fodboldweekend, kan man godt blive ramt af et strejf af nervøsitet. Man har stort set ikke været i kontakt et helt år. Hvordan bliver det at mødes med sine tidligere efterskolekammerater?
Man træder endeligt ind på efterskolens grund og får øje på de gamle efterskolevenner og fra første øjekast, første smil, første ord der bliver spyttet ud af munden, er der ingen tvivl om, at gnisten mellem kammeraterne er den samme som den var i sin storhedstid. Man har et fælles bånd, en fælles historie, som af en eller anden mærkelig grund er bevaret. Lad os bare kalde det efterskolemagi.
Fodboldweekend er en tidsmaskine tilbage til et fantastisk fællesskab. Efterfølgende forstår man ikke, hvorfor det lige er, man kun ser disse personer én gang om året. Og personligt vil jeg gerne indrømme, at det da blot er en bonus, hvis man vinder turneringen.

Af Birk Bønløkke - elev 13/14

En weekend fuld af sjov, hygge, fællesskab og konkurrence samlet et sted. Flere årgange mødes hvert år og deltager i fodboldweekend. Fodboldweekenden går ikke kun ud på at vinde, det går også ud på at have det sjovt og kunne grine af ting.
Jeg gik på årgang 14/15. Sammen med tre andre piger sammensatte vi et hold og tænkte, at det kunne være sjovt at få designet trøjer. Her kom vi på navnet “de ukendte”, og året efter fik vi en ekstra fra 14/15 på holdet. Vi vandt i 2015 og 2016, men endte så på en andenplads i 2017 og i år endte vi på en tredjeplads. Det er da sjovt at vinde, men det der er sjovere er at kunne være sammen igen og kunne spille fodbold igen, med dem man en gang spillede på hold med.
Fodboldweekend er med til at gøre, at der kommer noget fælles på kryds og tværs af årgangene. Det ikke alle der kommer for at spille fodbold, der er nogen hold, der kommer for kun at have det sjovt og for disse hold, er udklædningen det vigtige. Derfor er fodboldweekend en weekend, man altid kan glæde sig til, fordi det er for alle, der har lyst til at komme tilbage til TE.

Af Christine Photican Axelsen - elev 14/15

Som elever i 17/18 var fodboldweekend 2018 vores første en af slagsen. Kort fortalt er fodboldweekend en dag med en masse indendørs fodbold for nuværende og tidligere årgange. Det fede ved fodboldweekend er, at man kan være med uanset niveau, og man kan klæde sig ud for sjov eller for at vinde. Det var skide hyggeligt at være med og se hvem, der har gået på skolen tidligere. Vi vil helt sikkert også være med i de kommende år for at spille en masse fodbold, ses med hinanden og spise god lasagne.

Af Emilie Willemoes og Louise Lautrup - elever 17/18