Musiklinjen på Tommerup Efterskole

På musiklinjen arbejder vi med rytmisk musik, heriblandt genrer som rock, pop, soul, singer-songwriter og mange flere. Du kommer til at bruge dit instrument – og du får en grundig indføring i forskellige former for musikteori og studieteknik.

Du skal også prøve at komponere din egen musik, så du virkelig får mulighed for at være kreativ. Det kan du enten gøre sammen med nogle fra dit hold eller individuelt.

Og så skal vi optræde. Vi giver den gas til årets musical, til musikfestivaler og i skolens campingvogn, der fungerer som vores mobile intimscene.

Fakta om undervisningen

Du får 6 ugentlige undervisningstimer og adgang i fritiden til skolens musiklokaler. Du kan kombinere med valgfag i band og guitar, hvis du vil have endnu mere musik på dit skema.

Vi har et veludstyret øvelokale og professionelt lydstudie - med et fuldt udstyret rum til elektronisk musik.

Vi skal swinge

Vores ambition for hvert år er at få musikken til at swinge max.

Din vigtigste forudsætning er, at du har lyst til lave musik – og lyst til at lære en hel del. En vigtig del af undervisningen er også, at de, der har et højt niveau, lærer videre og støtter, hvor de kan.

Hvis du aldrig har rørt et instrument eller prøvet at synge, kan det nok godt blive lidt tungt at være på musiklinjen.

Men du er stadig velkommen!

Danmarksturne og årets musical

Hvert år tager vi på turne rundt i hele Danmark med en forestilling, som vi skaber sammen. Det er en stor oplevelse at være afsted sammen med kammeraterne og få en forestilling til at fungere i fællesskab.

Musiklinjen er også en vigtig del af den årlige musical, hvor hele skolen står sammen om at skabe et brag af en forestilling. En kæmpe oplevelse.

Glimt fra musiklinjen

Undervisere

jens2023

Jens Hell-Lindgren
Underviser på musiklinjen

Ofte stillede spørgsmål

Har i ledig pladser?
Vores skole bliver hurtigt fyldt op, derfor er det altid en god idé at gøre sig overvejelser i god tid om, hvorvidt et år på Tommerup Efterskole er noget for dig. Book en rundvisning, så du kan se, om det er noget for dig.
Hvilke linjer har i?
Vi har 5 forskellige linjer, fodbold, dans, esport, verdensborger og musik. De er alle sammen tæt på lige store hvilket betyder at vi har omkring 25 elever på hver linje.
Hvad betyder det kristne værdigrundlag?
Vi har fx morgen- og aftensang på Tommerup Efterskole. Her synger vi sammen, og lærerne forholder sig til skolens værdier. Du skal ikke tro noget bestemt for at være elev på skolen, men vi vil udfordre dig til at mene noget.
Hvilke valgfag har i?
Vi har mange forskellige valgfag. Et uddrag fra vores forskellige valgfag kan du finde under kategorien linjer og fag.
Hvor kommer eleverne fra i landet?
Vi har elever fra hele landet. Som også er jævnt fordelt geografisk. Derfor om man har gået på en lille friskole i et landsby sammenfund eller på en stor folkeskole i indreby i København så vil man finde nogle der har prøvet noget lignende her men også nogle som kommer med en helt anden kultur.
Hvor mange piger og drenge er på skolen?
Vi har en ligelig fordeling mellem kønnene.
Flytter man værelse i løbet af året
Ja, vi bytter værelse 2 gange i løbet af året. Det betyder du får lov at bo med 3 forskellige roommates. Den første gang er i november måned og derefter i marts.

Kontakt Tommerup Efterskole

Hvis du ikke kunne finde svar på dine spørgsmål, er du selvfølgelig altid velkommen til at ringe eller skrive til skolen