Skitur for tidligere elever?!

28. maj 2019

[tabs slidertype="top tabs"] [tabcontainer] [tabtext]Af Fie Pedersen & Benjamin Rossen-Iversen, formandsskabet i udvalget for skitur[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]Skiferien på TE er noget, som vi alle ser tilbage på med et stort smil. Turene ned ad pisterne i forskellige tempier sammen med en masse gode venner eller måske skiene placeret godt i langrendssporet omgivet af fantastisk natur. Alle husker vi sikkert den lange bustur, ømme kroppe og ikke mindst uddelingen af trøjer til aftensang for dagens fighter, kammerat og styrt.

Blandt andet derfor er vi i elevforeningen i gang med at stable et nyt event på benene. Vi arbejder på at skabe den fedeste skiferie for gamle TE’ere. Turen giver god mulighed for at komme afsted med gamle venner på en tur, der foregår i TE-ånd. Fem 10-mands hytter er allerede reserveret til os, hvor det bliver muligt at tage af sted som en gruppe, men vi lægger også op til, at man kan tage afsted for at bo med nogle, man ikke kender i forvejen. Hytterne ligger for bunden af pisterne, og er i gåafstand til liften.

De sidste par år har TE taget til de svenske bjerge, nærmere bestemt Hundfjället i Sälen, og det har været med stor succes. Det har vi ladet os inspirere af, og denne tur vil også gå til Sälen i nabobjerget, Stöten. Sälen er et godt skiområde med pister af forskellige sværhedsgrader og længder, så der er noget for alle.

Skituren kommer til at ligge hen over nytår, og vi glæder os til at fejre nytår sammen. Nytårsaften er vi så heldige, at vi har lånt en varmestue indtil ud på natten. Varmestuen har vi også adgang til de andre aftener, hvor der hver aften bliver afholdt aftensang, og der er mulighed for hygge på tværs af hytterne, hvis man har lyst.

De nærmere detaljer for turen er ikke fastlagt endnu, men det forventes at blive følgende:

Vores primære målgruppe er elever der har gået på TE i løbet af de sidste 10 år, men alle tidligere elever er velkomne. I udgangspunktet skal man være fyldt 16 år inden afrejse, og være stoppet på TE. Prisen kommer til at ligge omkring 4000kr. inkl. bus, overnatning, skileje og liftkort, mens man i hytterne selv skal arrangere mad. Afrejsedatoen bliver d. 28/12/19, og vi er hjemme igen d. 2/1/20, og der bliver 4 dage på ski.

Der vil løbende komme mere information ud på Facebook, i nyhedsbrevene og på hjemmesiden. Er man mere nysgerrig her og nu, er man velkommen til at kontakte Fie Pedersen på [email protected].

Vi ser i udvalget frem til en skøn skiferie med jer. [/tab] [/tabcontent] [/tabs]