Københavnertur i linjefagsugen

12. juni 2017

Tirsdag den 4. april tog hele te-tid holdet afsted til København. Vi boede i Brorsons kirke på Nørrebro mens vi var i København. Da vi ankom og havde sat vores ting af i kirken, gik vi direkte ned på nyhavn hvor vi tog en tur med kanalrundfarten. Det var meget hyggelig sejltur, og det var en god måde at få de vigtigste ting af vide om København på. Derefter fik vi lov til at gå frit rundt i byen i nogle timer. Da vi kom hjem til kirken bestilte vi pizza til aftensmad og hyggede.

Onsdag var vi i Zoo, hvor vi fik nogle opgaver vi skulle lave mens vi gik rundt, og dem der havde klaret opgaven bedste, fik en præmie. Det var en meget god måde at gøre det på, for vi fik lov til at gøre hvad vi ville, men samtidig var der også lidt konkurrence ind over. Da vi havde været i zoo, fik alle kebab på en restaurant på Nørrebro. Derefter tog vi over i ungdommens røde kors, hvor en af lærernes kusine arbejdede som frivillig. Hun holdte et slags foredrag om det at være frivillig, og om hvad de lavede i ungdommens røde kors. Det var meget spændende, selvom vi var lidt trætte efter at have gået ud hele dagen. Det varede ikke i for lang tid, så vi kunne godt holde fokus.

Torsdag tog vi på Christiania. Det var meget spændende at se hvilken verden de lever i der inde. Miljøet var meget anderledes end alle andre steder i København på trods af, at det ligger midt inde i byen. Da vi havde set nok af Christiania gik vi over på papirøen for at få frokost. Vi fik hver et antal penge, hvor vi så selv måtte bestemme hvad vi ville have at spise. Da vi havde spist fik vi lov til at gå rundt i København resten af dagen. Det var en super hyggelig tur, og det var rigtig dejligt, at vi fik så meget frie tøjler.

Vi var selv med til planlægning af turen, så de ting vi lavede var noget vi gerne selv ville.  Samtidig var det hele ikke fuldstændig planlagt og struktureret, så vi havde massere tid til at lave andre ting end det, vi havde planlagt, og det var virkelig rart.