Musicalugen

Musical for alle!

Hvert år sætter hele skolen en musical op. Der er roller til alle – lige fra dem, der står på scenen, til dem, der styrer teknikken og sætter scenen op. Vi viser forestillingen for andre skoler, folk i lokalområdet, tidligere elever og forældre. Der plejer at være stuvende fuldt, når Tommerup Efterskole inviterer til musical.

Ja, du er også med

Når vi laver musical, går vi efter et flot resultat – og vi når altid i mål. Det vigtigste for os er, at alle oplever glæden ved at løfte i flok – at skabe noget stort, som ingen selv ville kunne klare.
Vi finder en rolle til alle – enten på eller bagved scenen.

Snaps fra musicalugen 2023

Fotos og billedtekster af Markus Barlebo Frøsig og Aviaja Schønwandt, elever årgang 23/24

IMG_3120

De smukke piger står side om side og øvede kor, imens Emma spiller på klaveret

IMG_3111

Bukserne bliver smidt mens telefonboksen males. Humøret er dog stadig højt

IMG_3121

Køkkenfolket er i fuld gang med at lave mad til alle, der er med i musicalen

IMG_3119

Hele hallen omdekoreres til en kæmpe scene og tilskuerpladser ugen op til forestillingen

IMG_3118

Med så mange skuespillere og dansere deltagende i musicalen , skal der selvfølgelig laves kostumer til alle

IMG_3117

Tobias (lærer, red) og hans medie-medarbejdere er i fuld gang med at lave reklamer og flotte plakater til musicalen

IMG_3123

Telefonboksen bruges flitigt i ugerne op til musicalen

IMG_3114

Sidste generalprøve inden den helt store forestilling, nerverne sidder uden på tøjet

IMG_3116

Musiklærer Jens og musikfolket har krøllet og rullet deres hoveder for at skabe det fedeste musik til musicalen

Ofte stillede spørgsmål

Har i ledig pladser?
Vores skole bliver hurtigt fyldt op, derfor er det altid en god idé at gøre sig overvejelser i god tid om, hvorvidt et år på Tommerup Efterskole er noget for dig. Book en rundvisning, så du kan se, om det er noget for dig.
Hvilke linjer har i?
Vi har 5 forskellige linjer, fodbold, dans, esport, verdensborger og musik. De er alle sammen tæt på lige store hvilket betyder at vi har omkring 25 elever på hver linje.
Hvad betyder det kristne værdigrundlag?
Vi har fx morgen- og aftensang på Tommerup Efterskole. Her synger vi sammen, og lærerne forholder sig til skolens værdier. Du skal ikke tro noget bestemt for at være elev på skolen, men vi vil udfordre dig til at mene noget.
Hvilke valgfag har i?
Vi har mange forskellige valgfag. Et uddrag fra vores forskellige valgfag kan du finde under kategorien linjer og fag.
Hvor kommer eleverne fra i landet?
Vi har elever fra hele landet. Som også er jævnt fordelt geografisk. Derfor om man har gået på en lille friskole i et landsby sammenfund eller på en stor folkeskole i indreby i København så vil man finde nogle der har prøvet noget lignende her men også nogle som kommer med en helt anden kultur.
Hvor mange piger og drenge er på skolen?
Vi har en ligelig fordeling mellem kønnene.
Flytter man værelse i løbet af året
Ja, vi bytter værelse 2 gange i løbet af året. Det betyder du får lov at bo med 3 forskellige roommates. Den første gang er i november måned og derefter i marts.

Kontakt Tommerup Efterskole

Hvis du ikke kunne finde svar på dine spørgsmål, er du selvfølgelig altid velkommen til at ringe eller skrive til skolen